تاریخچه ساعت مچی از دیروز تا امروز

تاریخچه ساعت مچی و تولید کنندگان ساعت مچی

تاریخچه ساعت مچی از دیروز تا امروز

تاریخچه ساعت مچی و تولید کنندگان ساعت مچی

ساعت هوشمند inWatch با سیستم عامل اندروید و پشتیبانی از سیم کارت

در حالی که منتظریم شرکت های بزرگ فناوری دنیا با یک ساعت هوشمند انقلابی، بازار را متحول کنند، شرکت های مختلف کوچک و بزرگ ساعت های هوشمند شان را با سرعت وارد بازار می کنند.

امروز هم با محصول جدیدی آشنا می شویم که نام نسبتا عجیبی دارد و inWatch نامیده میشود. ساعتی که با نسخه ای دستکاری شده از اندروید 4.0 ارایه شده و جالب است که این ساعت چینی، سیم کارت هم می خورد. بنابراین نقش تلفن همراه را نیز برایتان بازی می کند. این ساعت هوشمند با قیمتی حدود ۲۹۰ دلار به فروش می رسد.

روی این ساعت یک دوربین ۲ مگاپیکسلی هم پیدا می کنید و باطری آن هم 500mAh است. از نظر ارتباطی هم علاوه بر سیم کارت، شما وای-فای، بلوتوث و سنسور جی پی اس را در اختیار دارید.

ساعت هوشمند inWatch دارای یک نمایشگر ۱.۵۴ اینچی لمسی با رزولوشن 240 در 240 پیکسل است و پردازشگری دو هسته ای با سرعت 1.2Ghz دارد که نمی دانیم ساخت کدام شرکت است.

حضور اولین ساعت مچی در ماه

"امگا اسپیدمستر حرفه ای الت سنجش فواصل زمانی" اولین ساعت در ماه بود، پوشیده شده توسط باز آلدرین . اگر چه فرمانده آپولو 11 نیل آرمسترانگ برای اولین بار پا بر روی ماه بود، او 105.012 اسپیدمستر خود را در داخل ماژول قمری به عنوان یک نسخه پشتیبان تهیه چپ به دلیل تایمر الکترونیکی LM به کار افتاده بود. باز آلدرین انتخاب خود را می پوشند و تا اسپیدمستر او اولین ساعت به روی ماه پوشیده شد. ساعت آرمسترانگ در حال حاضر در نمایش داده موزه ملی هوا و فضا در واشنگتن، DC  در آلدرین را از دست داده است. او در کتاب خود اشاره، بازگشت به زمین، که هنگامی که اهدا چندین مورد به موسسه اسمیتسونیان ، امگا او یکی از معدود چیزهایی است که از شخصی او به سرقت رفته بود.
 
در سال 2007، به مناسبت 50 سالگرد امگا اسپیدمستر حرفه ای الت سنجش فواصل زمانی، شرکت امگا پرده برداری از یادبود اسپیدمستر حرفه ای الت سنجش فواصل زمانی Moonwatch. سازمان دیده بان به حال از ویژگی های متمایز از طرف سیم پیچ اولین امگا اسپیدمستر در سال 1957 معرفی شده است. این در نسخه 5957 فروخته شد

تاریخچه ساعت رولکس

هانس Wilsdorf و برادر در قانون خود، آلفرد دیویس، تاسیس Wilsdorf و دیویس، این شرکت که در نهایت تبدیل رولکس SA، در لندن، انگلستان در سال 1905. [4] Wilsdorf و کسب و کار اصلی دیویس در آن زمان وارد هرمان Aegler است سوئیس حرکت به انگلستان و قرار دادن آنها در موارد دیده بان با کیفیت ساخته شده توسط دنیسون و دیگران است. این ساعت مچی زود است که فروخته شد و جواهر فروشان ، که سپس نام خود را در شماره گیری قرار داده است. اولین ساعت از Wilsdorf و دیویس معمولا hallmarked شد "W & D" در داخل caseback.

در سال 1919، Wilsdorf انگلستان به دلیل مالیات در زمان جنگ وضع شده بر واردات لوکس و همچنین عوارض صادراتی بر روی طلا و نقره مورد استفاده برای موارد دیده بان رانندگی هزینه های بیش از حد بالا سمت چپ  و این شرکت به نقل مکان کرد وژنو، سوئیس ، که در آن به عنوان تاسیس شد شرکت دیده بان رولکس. نام آن بعد ها به Montres رولکس، SA و در نهایت رولکس، SA تغییر یافت. پس از مرگ همسرش در سال 1944، Wilsdorf تاسیس بنیاد هانس Wilsdorf که در آن همه سهام رولکس خود را ترک کرد، مطمئن شوید که برخی از درامد و سود شرکت ها را به موسسه خیریه بروید. این شرکت هنوز هم اعتماد خصوصی و متعلق به سهام در بورس سهام داد و ستد نیست.

در سال 1914، رصدخانه Kew به اهدا رولکس تماشای یک کلاس گواهی دقیق، تفاوتی که به طور معمول به طور انحصاری به اهدا شد گاه نگار دریایی . 


در سال 1908، Wilsdorf ثبت علامت تجاری "رولکس" و یک دفتر در را باز کرد لا Chaux-DE-Fonds سازمان ، سوئیس.نام شرکت "رولکس" در 1915 نوامبر 15 به ثبت رسید. این کتاب بهترین زمان: رولکس ساعت مچی: تاریخچه های غیر مجاز توسط جفری P. هس و جیمز داولینگ می گوید که نام تنها ساخته شده بود تا یک داستان، هرگز Wilsdorf تایید کرد، این است که این نام را از عبارت فرانسه exquise horlogerie، به معنی "ساعت شروع به بدیع"  و یا به عنوان یک انقباض از "تعالی horological". Wilsdorf گفته می خواهید نام تجاری سازمان دیده بان خود را به راحتی در هر زبان قابل تلفظ.  او همچنین فکر کردم که به نام "رولکس" بود onomatopoeic ، صدایی مانند یک ساعت مچی که زخم. این است که به راحتی در بسیاری از زبان ها قابل تلفظ و، به عنوان همه نامه ها باید به همان اندازه، اجازه می دهد تا به صورت قرینه نوشته شود. این نیز به اندازه کافی کوتاه به جا بر روی صورت از یک ساعت بود.

ساعت مچی هوشمند از کجا آمد؟

امروزه هرگاه نام ساعت هوشمند به گوش میرسد، اکثرا به فکر شرکت های برتر تکنولوژی می افتیم. اما اولین بار ایده ساعت هوشمند توسط شرکت کاسیو مطرح شد. هرچند که ساعت هوشمند این شرکت قابلیت سینک شدن با دستگاه های دیجیتالی مختلف را نداشت و صفحه نمایشگر آن نیز از نوع لمسی نبود، اما این شرکت برای نخستین بار در سال 1999 توانست ساعتی را روانه بازار کند که مجهز به سیستم GPS بود. از سال 99 تا چند سال پیش، تحولات گوناگونی در دنیای تلفن های همراه، کامپیوترهای شخصی و... افتاد و دستگاه های دیجیتالی نوینی مانند تبلت ها وارد بازار شدند، اما باز هم خبری از ساعت های هوشمند نشد. بحث ساعت های هوشمند و تولید آن زمانی سر زبان ها افتاد که شرکت اپل در پی مرگ استیو جابز و انتقاد کاربران و کارشناسان نسبت به اتمام خلاقیت در محصولات این شرکت دچار بحران شد. در پی فشارهای سهامداران به تیم کوک مدیرعامل اپل، او صحبت از تولید یک محصول انقلابی به نام iwatch کرد.

 همین ادعای شرکت اپل کافی بود تا دیگر شرکت های تکنولوژی همچون سامسونگ، گوگل، سونی، نوکیا، مایکروسافت، ال جی،pebble، کوالکوم و... نیز به فکر تولید این محصول بیفتند. هر چند هنوز شرکت اپل ساعت هوشمند خود را روانه بازار نکرده، اما شرکت هایی چون سونی، سامسونگ، کوالکوم، pebble مدل های اولیه ساعت های هوشمند خود را معرفی و به فروش رسانده اند.

تاریخچه تولید کننده موتور ساعت اتا متعلق به گروه سواچ

کارخانه ی ساعت سازی ای تی ای سا (ETA SA)، به توسعه و تولید موتورهای کوارتز و متحرکات مکانیکی ساعت با استاندارهای سواچ گروپSwatch ادامه میدهد. دفتراصلی در گرینچن سوئیس Grenchen (SO)  واقع شده است. اتا (ETA) بزرگترین تولید کننده موتور ساعت در سوئیس میباشد. در حال حاضر تعدادی از برندهای معروف ساعتهای سوئیسی از این موتور استفاده میکنند. اتا (ETA) در سال 1985 با ادغام اسواگ ASUAG  و ساو SSIH  شکل گرفته است. اتا متعلق به سواچ گروپ میباشد. دفتر مرکزی این شرکت در گرینچن سوئیس (Grenchen) واقع شده است.

اتا قبل از اینکه به یک شرکت مستقل در سال 1985، تبدیل شود تحت نام برند Ebauches SA, فعالیت میکرد، کارخانه اتا با چندین کارخانه دیگر که  در کل منطقه Jura سوئیس همگروه شده بود. این مجموعه با نام اباوچس سا Ebauches SA فعالیت میکردند. این مجموعه توان تولید یک طیف گسترده ای از محصولات را داشتند. (ساعت های ساده برای مردان ، کورنومتر، ساعت های کوچک برای زنان و ...)